Resum actes Setmana Jove 2020

01/09/2020 Festes

Resum actes Setmana Jove 2020

Galeria d'imatges Setmana Jove

Divendres dia 21 es van celebrar els primers actes de la setmana de la joventut 2020. Els actes d'enguany estan evidentment marcats i condicionats per la pandèmia del Covid-19 i tots s'estan amb les mesures de seguretat corresponents de la mateixa manera que cada dia es va decidint el que es pot fer o s'ha de modificar en funció de l'evolució de la mateixa.

Així Divendres es va donar el tret de sortida amb el Parc mòbil de taller de bicis on a tots els joves assistents se'ls va donar nocions bàsiques de circulació per tram urbà i aquests van poder practicar-les en un circuït. També hi havia muntat un petit tallar teòric sobre el funcionament i utilització de la motocicleta.

Dissabte 22 durant la tarda i en horari de piscina, es va fer vermut musical amb Dj que va amenitzar l'estona als que estaven banyant-se, a la gespa o simplement passant una estona per la zona de bar. El mateix Dissabte durant molts anys era el dia en que es celebraven dos clàssics de cada any al poble com son el Bcicròs o la Pujada al Cap del Coll. Davant l'impossibilitat de celebrar els dos actes per la gran quantitat de gent que reunien l'AE Blancafort va proposar una pujada virtual en que animava a qualsevol que fes el cim durant aquests dies es fes una foto i la fes pública mitjançant les xarxes socials.

Diumenge 23 després de sopar a la piscina es va projectar la pel·lícula Jonny English 3.0 en una agradable per fer cinema a la fresca. Dilluns a la tarda va començar amb el taller Stop Barreres organitzat per l'oficina jove del Consell Comarcal, on a traves de l'experiència d'una jove espluguina, els assistents van poder comprovar com és part del dia a dia de les persones cegues. A la nit va ser el torn d'una nova edició de la nocturna d'orientació. La principal novetat de l'edició d'enguany va ser la limitació de grups de màxim de 5 persones per evitar aglomeracions i poder mantenir distàncies de seguretat. Durant prop de 2 h els grups participants van caminar pels voltants del poble en busca de les marques amagades. Una 12 de grups van participar i per demostrar que s'havia trobat la marca cada grup és feia un selfie en cada un dels punts a trobar.

Dimarts la vespre va ser el torn d'una nova edició del tradicional concurs de paelles. La principal novetat d'enguany va ser que es va fer un concurs descentralitzat i així cada colla o grup es va repartir per diferents places, carrers o cases del poble a fi de poder mantenir les distàncies de seguretat pertinents i evitar que hi hagués un nombre massa elevat de persones en un mateix punt. Malgrat el nombre de participants va ser sensiblement inferior, van ser varis els indrets del poble on es va poder sentir la flaira de l'arròs i va permetre passar una agradable nit de Dimarts.

Dimecres a la piscina es van realitzar 2 activitats amb molt bona acollida com van ser l'aquagym o el concurs de futbolí. La 1a va comptar amb participació de molts dels que estaven prenent el sol durant la tarda menters que a la segona si van apuntar un total de 12 parelles i la guanyadora va ser la formada pel “farmacèutic” i el Moruno, que van rememorar els seus millors anys d'institut i es van imposar en un apassionant torneig a la resta de participants.

Dijous a la tarda es va celebrar una conferència sobre olis essencials al Casal de la gent gran a càrrec de Montse Oliveres. Coneguda per ser la propietària de la Petita tribu; la Montse ja fa més d'un any que es va especialitzar en aquests tipus d'olis que s'utilitzen per la millora del cos, la ment i l'esperit de la persona. Prop d'una trentena de persones van estar atens a les explicacions de la Montse durant prop d'una hora.

Al vespre a la Plaça dels arbres es va realitzar l'última activitat de la setmana amb una cata de cerveses. Un acte que va tenir la participació de la cuina de Gustus en col·laboració amb Cerveses Ponent. La trentena d'assistents van poder tastar 4 tipus de cervesa de les varietats de la cervesera de Seró com la Ponent de Blat i la Hoppy. Les Cates van ser acompanyats per diferents tapes de Gustus

com una amanida de tomaca, cogombre i pesto; una tartaleta d'ou, mandonguilles amb calamarsets o una sopa de xocolata de postres. El tast va ser amenitzat per la música de Dj.

La valoració final de la setmana no pot ser més que positiva donada la situació actual.