Et trobes a:  Portada > Notícies FESTA DE SANT ISIDRE...

17.05.16

FESTA DE SANT ISIDRE

Diumenge dia 15 va tenir lloc la celebració de la Festivitat de Sant Isidre, patró de la pagesia.
Isidre el Llaurador (Madrid, 1080-1130) va ser un camperol, canonitzat al segle XVII i venerat com a sant per l'Església Catòlica. Des de 1622 és el patró de la pagesia i va substituir els patrons tradicionals. Se'n commemora la festa el 15 de maig, aniversari de la seva mort. Entre els miracles que se li atribueixen hi ha el del pou, on gràcies a la seva oració les aigües van pujar fins que va poder sortir un nen, el seu fill que hi havia caigut.
Un any més la festa va ser organitzada per l'Associació de Jubilats i Pensionistes de Blancafort, amb la intenció de reunir a aquest col•lectiu per junts commemorar a aquest Sant Patró dels pagesos. Va ser un acte però obert a tothom, i així ens van acompanyar l'Alcalde Magí Baltà juntament amb la Regidora d'Ensenyament, el Jutge de Pau, mossèn Pere Fibla rector de la nostra esglesia, i representants d'entitats com el propi president de l’Associació i el gerent del Cellers Domenys.
Els actes es van iniciar el dia anterior dissabte 14, en què es va traslladar la imatge del Sant de la seva capella al presbiteri, on es va engalanar amb elements florals, i així el diumenge a la 1 del migdia se li va oficiar una missa solemne.
Després ja al local social amb tothom acomodat i beneïda la taula pel mossèn Pere, es va oferir un pica pica de benvinguda, per tot seguit dinar un menú compost de tres plats, amb la possibilitat prèvia d'escollir carn o peix. El menjar va estar molt bo i abundant, i el càtering es va guanyar al final una menció i aplaudiments.
Per amenitzar la festa i com a punt final, hi va haver un espectacle d'animació que de la mà d’un mag a través de les seves ocurrències i jocs de màgia, algun d'ells amb la participació consentida dels assistents, ens va fer passar una bona estona evidenciada per les rialles generals i aplaudiments del públic.