Et trobes a:  Portada > Notícies CONFERÈNCIA “CANV...

23.05.16

CONFERÈNCIA “CANVI CLIMÀTIC, REALITAT O FICCIÓ?”

El divendres 20 de maig va tenir lloc la conferència sobre “Canvi Climàtic, realitat o ficció?”. Aquesta conferència organitzada pel Casal de la Gent Gran, amb la col•laboració de l'Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2016 projectades i dirigides especialmente al col•lectiu d'aquest Casal, si bé es tracta d'actes oberts a tothom.
La conferència va estar a càrrec del blancafortí senyor Ramon Bartolí Sala, geògraf i meteoròleg de Rac1 i 8tv, el qual va estar preparant tot el material de presentació en tant els assistents arribaven i s'acomodaven.
La presentació i desenvolupament del temari proposat va començar amb l’explicació de conceptes bàsics d’aquest fenomen, oferint dades sobre l’escalfament a nivell planetari i centrant-se també en el cas de Catalunya. En aquesta línia, va mostrar l’actual ritme de desgel de l’Àrtic i com això permetria a països com la Xina o el Japó de traçar a futur nous trajectes de transport marítim per aquesta zona, prescindint de ports com el de Barcelona. També va explicar les conseqüències en el conreu de la vinya, i les possibles afectacions sobre el model de turisme de sol i platja de la regió mediterrània.
Durant tot el transcurs de la xerrada se'ns anava aportant una abundant informació que s’anava explicant, acompanyada simultàniament amb la visualització de diapositives relacionades.
En conclusió, una aportació interessantíssima i que juntament amb la forma col•loquial i amena en què va ser plantejada, va mantenir a la assistència pendent en tot moment de les explicacions del ponent.