Et trobes a:  Portada > Notícies BLANCAFORT FINALITZA...

02.06.2016

BLANCAFORT FINALITZA LA PRIMERA FASE DE REDACCIÓ DEL PLA D'ACCIÓ PER A L'ENERGIA SOSTENIBLE (PAES)

L’Ajuntament de Blancafort ha finalitzat la primera fase de l’elaboració d’un Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible (PAES) que serà l’eina que guiarà al municipi a arribar al 2020 amb un 20 % menys de les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) respecte el 2005, complint amb els compromisos adquirits en el marc del Pacte d’Alcaldes.

Aquesta primera fase ha consistit en realitzar un inventari municipal de consums energètics i d’emissions de GEH associades als principals sectors d'activitat. L’inventari ha permès detectar els sectors que tenen major impacte a nivell d’emissions, com són el transport i el sector domèstic, causants del 63% i el 24% de les emissions, respectivament. De la mateixa manera, ha permès conèixer el total d’emissions de GEH del 2005, que es comptabilitzen en 2.207 t CO2,  i calcular el 20 % de reducció pel 2020 a què es van comprometre el 2014 quan van firmar el Pacte d’Alcaldes.

Per aconseguir aquesta reducció del 20 % que correspon a 441 t CO2, l’Ajuntament de Blancafort portarà a terme diverses accions, tant en l’àmbit municipal, com del propi Ajuntament, per tal de millorar l’eficiència energètica, promoure les energies renovables i disminuir les emissions del transport privat i de la gestió de residus. L’Ajuntament de Blancafort ja ha iniciat la segona fase on es definirà el Pla d’Acció que ha de permetre assolir els objectius de reducció establerts.

Per tal de fer partíceps als ciutadans de Blancafort en l’elaboració del Pla d’Acció s’inicia un procés de participació ciutadana. Podeu enviar les vostres propostes d’accions per aconseguir la reducció del 20 % d’emissions de GEH i definir el Pla d'Acció fins 17 de juny de 2016, al correu electrònic voliveres@blancafort.altanet.org  o presentant personalment una instància a l’Ajuntament.

Per a més informació es pot consultar el document esborrany del PAES, en el propi Ajuntament o en el següent enllaç: www.blancafort.altanet.org