Et trobes a:  Portada > Notícies FESTA MAJOR 2016 tan...

31.08.16

FESTA MAJOR 2016 tancament

El dia 29 d'agost va finalitzar la Festa Major de Blancafort, que al llarg de quatre dies s’han dut a terme un total de 14 activitats. Dins d'aquest interval hem pogut trobar diversitat d'esdeveniments dissenyats perquè l'entreteniment hagi estat extensiu a totes les edats.
La festa va començar al migdia de divendres a la piscina municipal, on es van instal•lar inflables aquàtics de grans dimensions, funcionant fins a les 6 de la tarda. Hem de dir que l'excel•lència del temps i la gratuïtat d'aquest entreteniment van propiciar una alta concurrència al llarg d'aquest horari.
Ja de nit a les 22:30h a l'envelat, va arrencar l'espectacle amb el mentalista i hipnotitzador Jeff Hipnosis, el qual va fer una demostració d'hipnosi amb la col•laboració d'uns quants voluntaris del públic, causant-los un estat de somnolència dins el qual feien el que el mentalista els ordenava, fet que va ser causa de sorpresa entre el públic.
A la mitjanit la Festa Jove amb Lax’n’Busto revivint cançons dels 30 anys de gira. Sobren les paraules i ens remetem a les imatges que han deixat al seu pas, omplint la plaça del Sindicat de gom a gom. Tot seguit a la seva actuació es va donar pas a la disco mòbil, funcionant fins a altes hores de la matinada.
El dissabte al migdia i tarda va ser el torn per als més menuts, que van poder jugar amb molts diferents jocs i gaudir d'un espectacle a la seva mida. No va faltar el tradicional ball de tarda i de nit a l'envelat. Passada la mitjanit va arrencar el Festival “I Love 80’s”, un viatge en el temps que ens va permetre gaudir de nou el millor de la dècada dels anys 80.
Ja diumenge al migdia després de la Missa Solemne, vam tenir concert i exhibició de balls tradicionals. A la tarda vam assistir a un espectacle de ball per a totes les edats amb una nombrosa assistència. Ja a la tarda-nit per als més balladors es va oferir un ball llarg a l'envelat.
Dilluns destaca el recurrent concurs de tir a la diana amb carabina d’aire comprimit, el qual va registrar un total de 104 inscripcions distribuïdes en set categories: femení / masculí menys de deu anys; femení / masculí de 10 a 12 anys; femení / masculí de de 13 a 15 anys; i a partir de 16 anys endavant. Volem destacar que en tot moment els concursants van estar sota la guia i vigilància de persones adscrites a l'organització. Un cop determinades les classificacions es va procedir al repartiment de premis per als 3 primers classificats de cada grup i medalles commemoratives per a la resta de concursants. Seguidament es va donar pas a la xocolatada popular amb coca. Aquestes dues activitats són organitzades per la Societat de Caçadors la Pau, amb molta concurrència i l'èxit acostumat.
El punt i final d'aquesta Festa Major 2016 el va posar el veterà i ja clàssic Sopar del Gos de dilluns, que compta amb una nombrosa i incondicional assistència. Aquest sopar neix fa més de 35 anys a través d'una iniciativa personal amb un màxim de 10 o 12 assistents. Destaquem la seva consolidació amb els més de 182 comensals en la present edició. Donada la afluència de públic, també va tenir la seva presència la col-lecta de la Lliga Contra el Càncer de les Comarques de Tarragona a Blancafort, en la qual es van recollir 477€.
Aquest any la nostra festa ha tingut lloc al resguard d'un envelat renovat, ja que hem estrenat una nova coberta de l'escenari. Així aquesta cobertura, formada amb estructura metàl•lica i tela impermeable, s'hissa mitjançant 4 corrioles situades a les cantonades fins a l'altura corresponent. Recordem que des de l'any 2012 ja disposem d'un envelat nou de ferro, en un muntatge tipus mecano sense cap cargol, en benefici d'una major solidesa, seguretat i rapidesa en la seva instal•lació i desmuntatge.

Veure galeria d'aquesta web amb 32 fotos al enllaç http://www.blancafort.altanet.org/festamajor2016/index.php?CATEGORY2=0&PAGE=1