Et trobes a:  Portada > Notícies GRUP D'ESTUDIANTS D'...

18.12.17

GRUP D'ESTUDIANTS D'ARQUITECTURA VISITA EL CENTRE DE DIA I CASAL DE GENT GRAN

Divendres dia 15 de desembre Blancafort va rebre la visita d'una vintena d'estudiants de quart curs de la Universitat d'arquitectura de Reus, amb motiu de visitar in situ el nostre edifici destinat a Centre de dia i Casal de Gent Gran. Els acompanyaven l'arquitecte senyor Guillem Carrera Rey, autor del projecte, i el professor de l'assignatura de construcció.
A les 12 del migdia van ser rebuts pel nostre alcalde senyor Magí Baltà Ventura, acompanyat per l'arquitecte municipal senyor Albert Pons.
Un cop donada la benvinguda al grup, es va iniciar una visita per totes les dependències de forma detallada i exhaustiva, acompanyats en tot moment pels arquitectes autor del projecte i del professor, els quals anaven donant en tot moment les explicacions tècniques més adequades als estudiants.
L'edifici va ser concebut en el seu projecte atenent que el futur edifici no havia de resoldre només un programa i unes necessitats, sinó que havia d'ajudar a consolidar el teixit urbà i crear una entrada al municipi amb personalitat i caràcter públic propis.
La planta de l’edifici respon a dues idees principals:
• El Casal de Gent Gran dirigeix el seu espai principal cap al paisatge pròxim i llunyà que l’envolta. En aquest sentit conté un pati interior de menor dimensió, amb la voluntat que les persones grans utilitzin els espais d’aquest equipament de manera activa i oberta.
• El Centre de Dia dirigeix el seu espai principal a un pati interior de major dimensió, amb la voluntat que les persones que precisen d’una assistència diària, disposin d’uns espais de caràcter més privat, pensats per al recolliment i un dia a dia d’activitat més pausada.
Els acabats exteriors responen a la voluntat que no precisin un manteniment continuat. El formigó arquitectònic vist s’equilibra amb els acabats que aporten la fusta, l’acer corten i la pedra que revesteix el sòcol del mur.
Pel que fa als acabats interiors, aquests pretenen aportar als usuaris la calidesa necessària per a que gaudeixin d’un edifici concebut per fer-ho més confortable.
Acabant la visita es va oferir un pica-pica amb productes locals.