Et trobes a:  Portada > Notícies FESTA DE SANT ISIDRE...

31.05.18

FESTA DE SANT ISIDRE 2018

Diumenge dia 27 va tenir lloc la celebració de la Festivitat de Sant Isidre, patró de la pagesia. Isidre el Llaurador (Madrid, 1080-1130) va ser un camperol, canonitzat al segle XVII i venerat com a sant per l'Església Catòlica. Se'n commemora la festa el 15 de maig, aniversari de la seva mort. Entre els miracles que se li atribueixen hi ha el del pou, on gràcies a la seva oració les aigües van pujar fins que va poder sortir un nen, el seu fill que hi havia caigut.
Un any més la festa va ser organitzada per l'Associació de Jubilats i Pensionistes de Blancafort, gestionada de la mà de la nova Junta Directiva composta pels següents membres: President Mario Sebastián Bonet; Vicepresidenta Mónica López; Secretaria Magdalena Ventura Iglesias; Tresorera Empar Úbeda Gómez; Vocal Josep Poblet Cantó; Vocal Eloi Prats Anglés. Les col•laboracions van anar a càrrec de l'Ajuntament de Blancafort i dels Cellers Domenys.
Els actes programats es van iniciar a la 1 del migdia amb una missa solemne cantada, i concert amb la Coral Orfeó de Gandesa.
Seguidament, a les 14 hores, desplaçament al cementiri municipal per a la inauguració de les obres de rehabilitació realitzades en el mateix i el seu entorn, obertura de la placa commemorativa pel nostre Alcalde Magí acompanyat pels Regidors del Consistori, parlaments, i benedicció pel mossèn Pere Fibla rector de la nostra esglesia. En aquest entorn vam poder gaudir de nou un concert a càrrec de la Coral Orfeó de Gandesa.
Després, ja al local social amb els 106 comensals acomodats, es va oferir un aperitiu per tot seguit dinar un menú compost de tres plats, amb la possibilitat prèvia d'escollir carn o peix.
Després del dinar hi va haver un acte d'homenatge a les persones majors de 90 anys. Aquesta iniciativa sorgida de la Junta del Casal, pretén fer una merescuda menció en aquest acte als 24 blancafortins, residents o no, en aquesta situació. Va ser un acte molt emotiu on la tendresa va estar a flor de pell. A tots ells se'ls va lliurar un obsequi commemoratiu. Als que no estaven presents es va lliurar a les persones més properes del seu entorn familiar.
Blancafortins nonagenaris homenatjats:

SANCHEZ ARAGONÉS, JOSEFA
SOLÉ REGORDOSA, JAUME
TORRES ROSET, JOSEP

Veure galeria de fotos al enllaç http://www.blancafort.altanet.org/reportatgefotos/index.php