Et trobes a:  Portada > Notícies FESTA MAJOR 2018 TAN...

30.08.18

FESTA MAJOR 2018 TANCAMENT

El dia 27 d'agost va finalitzar la Festa Major de Blancafort, que al llarg de quatre dies s’han dut a terme un total de 15 activitats. Dins d'aquest interval hem pogut trobar diversitat d'esdeveniments dissenyats perquè l'entreteniment hagi estat extensiu a totes les edats.
El tret de sortida de la Festa Major va començar al matí de divendres 24 a la piscina municipal, on es van instal•lar inflables aquàtics de grans dimensions. Hem de dir que l'excel•lència del temps va propiciar una alta concurrència al llarg de tot el dia.
Ja de nit a les 22:30h a l'envelat, va arrencar l'espectacle de ventriloquia amb el mag Selvin.
Ja a la mitjanit va arrencar la Festa Jove amb Strombers. Sobren les paraules i ens remetem a les imatges que han deixat al seu pas, omplint la plaça del Sindicat de gom a gom. Tot seguit a la seva actuació es va donar pas a la disco mòbil, funcionant fins a altes hores de la matinada.
El dissabte al matí va ser el torn d’una exhibició de biketrial de la mà, o millor dit amb bicicleta, del campió mundial d'aquesta especialitat Angel Batlle. Ja a la tarda uns tallers de manualitats va entretenir als petits una bona estona. No va faltar el tradicional ball de tarda i de nit a l'envelat.
Passada la mitjanit va arrencar la nit de marxa amb el grup de versions Karaokes Band. Va tenir molt d’èxit, i vam poder veure moltes cares conegudes practicant la interpretació i el cant dalt de l'escenari. Tot seguit a la seva actuació es va donar pas a la disco mòbil.
Durant tot el dissabte a la tarda, a la plaça del Arbres, vam tenir l'ocasió de visitar la paradeta solidària instal•lada per l'Associació 101 Sos Gossos, mostrant accessoris per a animals domèstics.
El plat fort de la festa va arribar diumenge al matí a partir de les 10, amb la I Trobada Gegantera a Blancafort. Les colles i gegants que ens van visitar venien de les localitats següents: Rocafort de Queralt, La Llacuna, Les Borges Blanques, Vimbodí i Poblet, Pira, La Bisbal del Penedés, Reus, La Riba, i els nostres locals Blanca i Fort com a amfitrions. Aquest ordre es correspon segons la plantada d'esquerra a dreta.
Després de la Missa Solemne es va iniciar la cercavila pels carrers del poble, per aturar-se a l'Ajuntament on l'alcalde va presentar als nous nans blancafortins. Seguidament es va reprendre la cercavila per acabar a la nostra plaça del Arbres, entrant totes les colles i públic a l'envelat. Allà vam poder gaudir del ball de tots els gegants, un per un, i al final tots a la vegada. En tot moment va acompanyar la cercavila la xaranga Simpha. Realment va ser una gran festa en què veïns i visitants van poder gaudir amb plenitud d'aquesta tradició gegantera.
Aprofitant el moment, l'ANC de Blancafort va preparar un manifest visual, mitjançant el lliurament a la colla gegantera blancafortina, d'un cartell a cadascun dels seus membres, amb les fotos i noms dels presos polítics i exiliats catalans, al so de l'himne Els Segadors.
A la tarda no va faltar una exhibició de balls de saló a càrrec de la companyia Wonder Dance, i més tard un ball llarg.
Dilluns destaca el recurrent concurs de tir a la diana amb carabina d’aire comprimit. Volem destacar que en tot moment els concursants estan sota la guia i vigilància de persones adscrites a l'organització. Un cop determinades les classificacions es va procedir al repartiment de premis. Seguidament es va donar pas a la xocolatada popular amb coca. Aquestes dues activitats són organitzades per la Societat de Caçadors la Pau, amb molta concurrència i l'èxit acostumat.
El punt i final d'aquesta Festa Major 2018 el va posar el veterà i ja clàssic Sopar del Gos de dilluns, que compta amb una nombrosa i incondicional assistència. Aquest sopar neix fa més de 35 anys a través d'una iniciativa personal amb un màxim de 10 o 12 assistents. Destaquem la seva consolidació amb els 180 comensals en la present edició.

Podeu veure la galeria d'imatges amb 35 fotos enllaç http://www.blancafort.altanet.org/festamajor2018/index.php