Et trobes a:  Portada > Notícies DINAR DE CASSOLA DE ...

20.11.18

DINAR DE CASSOLA DE TROS

Diumenge dia 18 va tenir lloc el dinar de cassola de tros. Aquest plat té el seu origen en l’època en què els pagesos es desplaçaven a les seues finques a conrear el camp. Com que no disposaven de cap mitjà d’automoció, es veien obligats a passar el dia fora de casa, circumstància que els obligava a aportar a l’àpat diari els productes que donava la terra. Per tant, depenent de l’època de l’any, la composició pot variar. Estem davant d’un plat heterogeni que sovint es cuina de manera diferent segons el lloc on el cuinin.
La festa va ser organitzada per l'Associació de Jubilats i Pensionistes de Blancafort, de la mà de la seva Junta Directiva, amb la col-laboració de l'Ajuntament de Blancafort, i forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2018 projectades i dirigides especialmente a aquesta Associació.
Volem destacar que si bé aquests projectes són dissenyats des de i per a aquest col•lectiu, els fem i oferim pensant en un accés lliure i obert a tots els nostres veïns i amics que vulguin sumar-s'hi.
A les 14h i ja al local social, amb els 87 comensals acomodats, es va iniciar el dinar compost de tres plats, dels quals el plat principal va ser elaborat in situ. Es va oferir la possibilitat d'un menú alternatiu i per a celíacs. Després de la sobretaula va donar començament l'ambientació musical per donar pas als més balladors.