Et trobes a:  Portada > Notícies CONFERÈNCIA “QUÈ...

03.12.18

CONFERÈNCIA “QUÈ CAL SABER DEL DOLOR”

El divendres 30 de novembre va tenir lloc la conferència “què cal saber del dolor”. Organitzada pel Casal de la Gent Gran, amb la col•laboració i suport de l'Ajuntament de Blancafort i Consell Comarcal de la Conca de Barberà, forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2018 projectades i dirigides especialmente a aquesta Associació.
Volem destacar que si bé aquests projectes són dissenyats des de i per a aquest col•lectiu, els fem i oferim pensant en un accés lliure i obert a tots els nostres veïns i amics que vulguin sumar-s'hi.
La conferència va anar a càrrec de la senyora Cristina Valero Gayet, farmacèutica de la nostra població, la qual va estar preparant tot el material de presentació visual en tant els assistents arribaven, la saludaven i s'acomodaven.
El tema es troba inclòs dins el programa d’educació sanitària a la gent gran sobre el bon ús dels medicaments (PESGG), proposat pel Servei Català de la Salut i el Consell de Col-legis Farmacèutics de Catalunya.
Amb el preàmbul “què cal saber del dolor”....com un símptoma, un senyal d’alerta que alguna cosa no funciona, i pot ser des de molest fins a insuportable en funció del tipus, la intensitat i la sensibilitat de la persona, es va iniciar el desenvolupament del temari proposat.
El contingut va girar a l'entorn dels epígrafs dedicats a:

El dolor apareix quan:
→ Hi ha danys a determinats nervis o teixits per factors externs: cremades, intervencions quirúrgiques, accidents o malalties.
→  Existeixen lesions als ossos o a les articulacions.
→  Els teixits s’inflamen.
Les situacions que poden aparèixer a causa del dolor.
Quins tipus de dolor hi ha?, segons la durada del dolor:
→ Dolor agut (apareix de sobte com a resposta d’una agressió.Té una durada limitada (hores, dies).
→ Dolor crònic (Persisteix en el temps més de 3 mesos. Pot ocasionar trastorns addicionals com insomni, estrès, falta de mobilitat, irritabilitat, ansietat, etc.
Com es mesura el dolor?, es poden fer servir diferents escales, un exemple és la escala visual analògica EVA.
Podem evitar el dolor?, els hàbits saludables poden disminuir o evitar alguns tipus de dolor.
Què podem fer quan tenim dolor?, cal saber què produeix el dolor. En funció d’això, el metge o farmacèutic et recomanarà medicaments i/o altres tractaments.
Tractament farmacològic del dolor.

En conclusió, una aportació interessantíssima i que juntament amb la forma col•loquial, propera i amena en què va ser plantejada, va mantenir a la assistència pendent en tot moment a les explicacions del ponent.