Et trobes a:  Portada > Notícies JORNADA TÈCNICA “...

02.04.19

JORNADA TÈCNICA “L’ARRELAMENT DE LES PERSONES JOVES EN MUNICIPIS PETITS”

El dijous dia 28 de març, Blancafort va acollir la jornada técnica sobre “l’Arrelament de les persones joves en municipis petits”, acte organitzat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Consell Comarcal de la Conca de Barberà, i l’Ajuntament de Blancafort.
A la jornada van assistir el senyor Òscar Peris, delegat del govern de la Generalitat a Tarragona; senyor Àngel Xifré, director dels Serveis Territorials del DARP a Tarragona; senyora Carmina Blay, coordinadora territorial de Joventut a Tarragona; senyor Francesc Benet, president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà; i senyor Magí Baltà, alcalde de Blancafort.
Aquesta jornada ha permès aportar claredat sobre l’arrelament de les persones joves als municipis petits, factors claus que contribueixen a fixar población, evitar el despoblament, l’envelliment del món rural, i detectar quines són les condicions de vida que incideixen de manera significativa en aquest tema.
Els espais de treball es van dividir en tres blocs dedicats a: Joves dimensió individual; Societat civil entitats dimensió col-lectiva; Ens locals dimensió política institucional. En aquests espais es van compartir experiències amb actors i protagonistas del territorio, per tal de visualitzar quines condicions d’identitat, cohesió, valors, treball, habitatge, i infraestructures, afavoreixen o dificulten l’arrelament.
En les conclusions es van identificar i prioritzar estratègies, intervencions, aliances i polítiques, que incideixin significativament en els factors d’arrelament per tal que els joves puguin crear vincles sòlids amb el territorio.