Et trobes a:  Portada > Notícies SORTIDA A RAÏMAT

06.05.19

SORTIDA A RAÏMAT

El diumenge dia 5 va tenir lloc la primera sortida de l’any, efectuant una visita a les caves Raïmat. L’any 1914 la família Raventós va veure un gran potencial en unes terres desèrtiques en què es trobaven també les ruïnes d'un castell. Després de la seva adquisició, es van construir més de 100 quilòmetres de sèquies per portar l'aigua del Canal d'Aragó fins a aquestes terres, amb les que tornarien a ser fèrtils per a la plantació de vinyes. La finca inicial comptaria també amb la primera i única colònia vitivinícola d'Europa. L’any 1918 es va construir el celler, obra de l'arquitecte i deixeble de Gaudí Joan Rubió i Bellver, i va suposar el primer edifici de formigó armat construït a Espanya. La seva harmoniosa estructura d'arcades i l'atmosfera que es creava en el seu interior li van atorgar el qualificatiu de "catedral del vi".
Aquesta sortida, Organitzada pel Casal de la Gent Gran, amb la col•laboració i suport de l'Ajuntament de Blancafort i Consell Comarcal de la Conca de Barberà, forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2019, projectades i dirigides especialmente a aquesta Associació. Es tracta d'una activitat amb l'objectiu de visitar llocs d'interès del territori, per al millor coneixement de la seva gent, art, cultura i economia.
Si bé aquests projectes són dissenyats des de i per a aquest col•lectiu, els fem i oferim pensant en un accés lliure i obert a tots els nostres veïns i amics que vulguin sumar-s'hi.
Així, a les 9:00 del matí, un grup de blancafortins ja acomodats en el bus, van iniciar el recorregut en direcció a Lleida, per a les 10: 30h iniciar la visita. El dinar al voltant de les 2 del migdia, va ser en un restaurant d’Albetárrech amb un ampli menú a escollir.
La cohesió del grup, el bon ambient que els envoltava, i la climatologia, van propiciar que gaudíssin d'un matí, migdia i tarda molt bo, la qual cosa els va permetre trencar amb la rutina diària.