Et trobes a:  Portada > Notícies ACTES DIADA 2016 I P...

12.09.16

ACTES DIADA 2016 I PARTICIPACIÓ A LA MANIFESTACIÓ ESTEM A PUNT

Diumenge 11 de setembre vam tenir l'ocasió de viure la commemoració de la nostra festa nacional de Catalunya “Diada de l'Onze de Setembre”. Així vam poder exterioritzar els nostres sentiments nacionals catalans amb esperança, sentit comú, serenitat i treball, valors que ens han caracteritzat sempre.
Els actes es van iniciar a la plaça del nostre Ajuntament, on el 1er Tinent d’Alcalde va dirigir unes paraules de salutació, fent saber el programa dels actes projectats. Seguidament va donar la paraula al representant de l'ANC a Blancafort, Sr. Ramon Fabregat Rodríguez, el qual va donar lectura al Manifest -Perquè som el somni, estem a punt- , del qual destaquem aquesta part del seu argumentari “Volem que la veu de tota la gent que forma aquest país se senti a la mobilització a cinc punts del territori que mostrarà al món que som un país viu, en moviment, organitzat i a punt per a esdevenir un nou estat. Som un país que batega! Farem realitat la mobilització als cinc punts del territori català com el pas definitiu per assolir la independència del nostre país, perquè el poder que hem demostrat cada vegada que hem sortit al carrer aquesta vegada es podrà convertir amb la reafirmació que arriba la República Catalana, amb la qual construir un futur millor per a tothom”.
Seguidament es va oferir un tast i brindis independentista amb productes de proximitat. Es va posar punt i final d'aquesta 1ª part amb el cant de l'himne Els Segadors.
La part més popular i festiva es va expressar amb el desplaçament a Tarragona de més d'un centenar de blancafortins de totes les edats que, amb cotxe particular o autocar, van voler participar a la mobilització A PUNT al tram 34 de La Rambla. Així a les 14:30h es posava en marxa l'autocar amb 53 vilatans a bord dins d'un ambient festiu amb l'ànim i l’autoestima de poble molt alts.