Et trobes a:  Portada > Notícies CONFERÈNCIA “QUÈ...

20.11.17

CONFERÈNCIA “QUÈ CAL SABER DELS ANTIBIÒTICS”

El divendres 17 de novembre va tenir lloc la conferència “què cal saber dels antibiòtics”. Organitzada pel Casal de la Gent Gran, amb la col•laboració i suport de l'Ajuntament de Blancafort, Consell Comarcal de la Conca de Barberà, i Obra Social “la Caixa”, forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2017 projectades i dirigides especialmente a aquesta Associació.
Volem destacar que si bé aquests projectes són dissenyats des de i per a aquest col•lectiu, els fem i oferim pensant en un accés lliure i obert a tots els nostres veïns i amics que vulguin sumar-s'hi.
La conferència va anar a càrrec de la senyora Cristina Valero Gayet, farmacèutica resident a la nostra població, la qual va estar preparant tot el material de presentació visual en tant els assistents arribaven, la saludaven i s'acomodaven.
El tema es troba inclòs dins el programa d’educació sanitària a la gent gran sobre el bon ús dels medicaments (PESGG), proposat pel Servei Català de la Salut i el Consell de Col-legis Farmacèutics de Catalunya.
Amb el preàmbul que són els antibiòtics? “....com a medicaments que utilitzem per combatre les infeccions produïdes per bacteris”, es va iniciar el desenvolupament del temari proposat, destacant una dada significativa com que Espanya és un dels països d’Europa amb major consum d’antibiòtics per habitant.
El contingut va girar a l'entorn dels epígrafs dedicats a:
-    Com prendre els antibiòtics
-    Un cop acabat el tractament, què hem de fer?
-    Mal ús dels antibiòtics i conseqüències
-    Tractaments
-    Prevenció de les infeccions
Per la seva rellevància reflectim algunes de les recomanacions i consells aportats sobre que cal saber:
-    La grip no es cura amb antibiòtics
-    Preneu els antibiòtics seguint sempre les pautes d’administració del metge
-    Els antibiòtics només són útils si es fan servir bé
-    No reutilitzeu restes dels antibiòtics usats en tractaments anteriors
-    Si avui els preneu bé, demà us protegiran
-    L’ús responsable dels antibiòtics pot frenar l’aparició de resistències
-    El metge us prescriurà l’antibiòtic adequat per a la vostra malaltia
-    Abans de deixar el tractament, consulteu al vostre metge o farmacèutic
-    El farmacèutic us aconsellarà durant el vostre tractament
-    Rentar-se les mans és la mesura més efectiva per prevenir les infeccions
En conclusió, una aportació interessantíssima i que juntament amb la forma col•loquial, propera i amena en què va ser plantejada, va mantenir a la nombrosa assistència pendent en tot moment de les explicacions del ponent.