Et trobes a:  Portada > Notícies Resum festa Major 20...

27-08-2019

Resum festa Major 2019

Festa Major 2019

Blancafort va posar punt i final a la seva Festa Major el passat dilluns amb el tradicional sopar del dia del gos. Tot seguir fem un petit resum del diferents actes que s'han fet durant aquests 4 dies.

Divendres 23.

Durant el dia a la piscina municipal s'hi va instal·lar un parc aquàtic que va servir per refrescar un dia força calorós. Per la nit a l'envelat el Peyu, conegut per les seves aparicions en televisió i radio, va oferir el seu espectacle l'Home orquestra, que va aconseguir arrancar un considerable nombre de rialles entre els nombrosos assistents. Les seves anècdotes i històries d'àmbit quotidià van connectar ràpidament amb el públic.
 Un cop finalitzar els diables de Montblanc van oferir un correfoc pels principals carrers del centre del poble. L'espectacle de llum i pólvora finalitzar a la coneguda com a Plaça del Sindicat, davant de la Cooperativa amb un petit castell de focs.
 Un cop acabat va començar una Disco mòbil amb diferents Djs com Sergi Domene, conegut per ser locutor de Radio FlashFM. Va ser una llarga nit on fins que pràcticament va sortir el sol es van sentir diferents temes de la música electrònica i comercial actual i dels últims anys que va fer ballar als seguidors d'aquests estils musicals.

Dissabte 24.

Segurament una de les coses més difícils de programar quan muntes els que seran els actes d'una Festa Major, és un espectacle que faci les delícies dels més petits. És per això que veure durant pràcticament una hora, una vintena de nens i nenes asseguts i atens a les històries que els explicava la Núria Estadella és podria considerar alguna cosa molt similar a un èxit. Tan per la banda de la contacontes Espluguina com per als pares que van poder gaudir tranquil·lament de l'actuació asseguts als bancs de la Plaça. Posteriorment es va oferir un petit taller de pintura corporal.
 Per la tarda es celebrar el que acabaria sent un dels plats forts del cap de setmana. La II trobada de gegants de Blancafort. Des de l'Associació i la regidoria de festes es va optar enguany per desplaçar la trobada de Diumenge matí a Dissabte tarda amb la intenció de fer un recorregut més curt pels carrers centrals de poble, que afavorís un major nombre de gent pels carrers i centrar més la part central de la trobada dins l'envelat.  11 colles de gegants vingudes des de diferents poblacions catalanes van desfilar pel centre del poble i van fer una ballada final amb música de l'orquestra Repoker dins d'un envelat ple com feia anys que no es recordava en que la que va ser una de les imatges per recordar de la Festa Major d'enguany

Posteriorment la mateixa Orquestra Repoker va ser l'encarregada del lluït ball de tarda i nit dins el mateix recinte. Pel que fa a la nit a la Plaça del sindicat el grup d'Alcover All Covers va oferir un concert on va repassar diferents èxits de la música actual i dels últims anys. Des de Fito i fitipaldis a diferents èxits del rock català dels 90 van sonar durant una mica més de dues hores. Posteriorment una disco mòbil va fer acabar de ballar els més noctàmbuls fins la sortida del sol.

Diumenge 25

El dia va començar amb la celebració de la missa solemne a càrrec del fill adoptiu de la localitat Mossen Albet Palacin.
Posteriorment a 2/4 de 2 del migdia al mig de la plaça del Arbres s'hi va celebrar una ballada de sardanes. Diuen que a vegades algunes coses perquè tornin a tenir èxit s'han de deixar en repòs una temporada i aquest va ser el cap d'aquesta ballada de sardanes que va comptar amb un notable èxit tant d'espectadors tant des dels bancs o seients de la plaça o el Bar com de balladors. Les sardanes van anar a càrrec de la Cobla ciutat de Cervera.
 Per la tarda a l'envelat va ser hora de l'espectacle visual els Bucaneers que van oferir una seria d'acrobàcies i equilibris durant prop de una hora. Per acabar el Diumenge es va fer un ball llarg de tarda a càrrec d'un clàssic dels últims anys com son els amics de Cafè Latino.

Dilluns 26 (dia del gos).

Per acabar la Festa Major i com ha estat tradició i fixe des de ja fa més de vint anys, el Dilluns tarda a les 4 es va celebrar una nova edició del tir a la diana organitzat per la Societat de Caçadors La Pau. Prop d'un centenar de persones van participar en una de les dues modalitats. Ja sigui la de menors de 14 anys o la de la caixa d'habilitat on la punteria i encertar els 5 punts de tir de forma correcta et pot fer guanyar un pernil. El Guanyador en aquesta Ocasió va ser Jordi València, seguit de Ivan Sala. Després i com ja és habitual els caçadors van oferir un berenar de xocolata desfeta i coca de sucre a tots participants i assistents on també es va procedir a l'entrega de medalles i premis per als participants. I precisament va ser un pernil guanyat al tir a la diana el que va fer que un Dilluns de fa més de vint anys un grup d'amics decidís organitzar un improvisat sopar de de pa amb tomaca que en pocs anys es va convertir en un dels actes més concorreguts de la festa Major. En la edició d'enguany 215 persones van donar per acabada una de les Festes Majors més rodones dels últims anys. Felicitar dons tant l'Ajuntament sortint com a l'entrant per l'organització d'aquests dies.